לצוות מהנדסי ה-ILS של אקסילוג נסיון של למעלה מ-25 שנה בליויי פעילויות ILS של פרוייקטים מורכבים בארץ ובחו"ל. אנו מציעים את כל שרותי ה-ILS ומלווים את הפרוייקט בכל שלביו:
- ניהול כולל של פעילות ה-ILS לפרוייקט
- ביצוע כל סוגי האנליזות - LSA מלא, אופטימיזצייה / חישוב מלאי החלפים, ניתוחים תחזוקתיים (LORA, MEA), חישובי זמינות וניתוח אחזקתיות, ניתוח עלות מחזור חיים (חישוב LCC), ועוד...
- תכנון אופטימלי של מדיניות התחזוקה ושיפור מערכי האחזקה
- הגדרה ואיפיון של ציוד בדיקה וציוד תמיכה (Support and Test Equipment)
- פיתוח הדרכה וביצוע קורסים למשתמש הסופי
- ייעוץ בהכנת חוזי תחזוקה ושירות
ל-ILS, או בשמו המלא - Integrated Logistic Support, ישנם שמות שונים בעברית: תמיכה לוגיסטית משולבת, תמיכה כוללת במוצר, תכ"מ, ועוד. כל השמות האלה מתייחסים למעשה לתחום הנדסת ה-ILS.
תחום הנדסת ה-ILS הפך לגורם מרכזי בהצלחת פרוייקטים טכנולוגיים. גישה ניהולית/הנדסית זו, משלבת ראייה וטיפול מערכתי בכל היבטי התמיכה במוצר על-מנת להבטיח את התאמתו לצרכי הלקוח ואת קליטתו המהירה והחלקה.
תכנון והכנה של חבילת ILS אופטימלית לפרוייקט תבטיח שביעות רצון של הלקוח וחיסכון בעלויות מחזור החיים של המוצר.
אקסילוג מספקת את כל שרותי ה-ILS תחת קורת גג אחת, ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.
ניהול כולל של פעילות ILS לפרוייקט
מהנדס ILS מנוסה של אקסילוג ילווה את הפרוייקט שלך לכל אורכו, וידאג לביצוע כל פעילויות ה-ILS הנדרשות. שיטה זו מאפשרת גמישות אירגונית והעסקת מנהל ILS מקצועי ומנוסה לתקופה הנדרשת בלבד, תוך חיסכון ניכר בעלויות ללא התפשרות על האיכות.
מנהל ILS מטעם אקסילוג יכין את כל תוכניות עבודה הנדרשות, יפקח ויפעיל גורמים בתוך הארגון וקבלני משנה, ויעמוד בקשר עם הלקוח הסופי.
לשילוב יועץ ILS של אקסילוג 3 יתרונות בולטים:
- חיסכון בעלויות ללא התפשרות על האיכות
- יועץ ILS בעל היכרות מעמיקה של השוק והדרישות עם נסיון רחב בניהול ILS לפרוייקטים מתחומים שונים עבור לקוחות רבים בעלי דרישות שונות.
- תמיכה צמודה של כח האדם המיומן וכלי התוכנה של אקסילוג העומדים לרשותו לאורך כל הדרך
הכנת דוחות וביצוע אנליזות ILS
אקסילוג ערוכה לספק את כל סוגי הדוחות והניתוחים (אנליזות) התחזוקתיים על-פי התקנים המקובלים בעולם. הנסיון הרב של מהנדסי ILS של אקסילוג מאפשר לבצע את העבודה בלו"ז קצר ובמינימום הפרעה לאנשי הפרוייקט.
חישוב מלאי חלפים (אופטימיזציית מלאי החלפים) - חישוב מלאי החלפים האופטימלי שיש להחזיק בכל אחד מדרגי האחזקה על-מנת להבטיח את הזמינות הנדרשת בעלות מינימלית. החישוב מתבצע באמצעות מודלים סטטיסטיים המתחשבים באופי השימוש במוצר, קצב התקלות הצפוי, זמני סבב לתיקון, ועוד.
תוכנית Integrated Logistic Support Plan - ILSP - תוכנית ILS לפרוייקט המפרטת את כל הפעילויות והתוצרים שיכללו בחבילת ה-ILS. התוכנית מגדירה את הפעילויות והתוצרים, תכולתם, הפורמט שלהם, שלבי הביצוע, חלוקת האחריות בין הספק והלקוח, ותוכנית עבודה לביצוע.
ניתוח Level Of Repair Analysis - LORA - תהליך ניתוח לקביעת מדיניות האחזקה המתקנת האופטימלית למוצר. מטרת הניתוח להגיע למדיניות אחזקה שתענה בצורה מיטבית לדרישות הזמינות של המערכת, תוך שמירה על עלויות מחזור חיים נמוכות ככל האפשר. בתהליך הניתוח מתייחסים להיבטים טכניים, כלכליים, בטיחותיים ולוגיסטיים. בסיום התהליך נקבע אילו פעילויות תיקון יבוצעו, באיזה אופן ועל-ידי מי (באיזה דרג אחזקה), בדוח הנקרא "רשימת דרגי תיקון" או באנגלית Maintenance Allocation Chart - MAC.
ניתוח Maintenance Engineering Analysis - MEA - תהליך ניתוח לקביעת מדיניות האחזקה המונעת/התקופתית האופטימלית למוצר. מטרת הניתוח לקבוע אילו פעולות אחזקה תקופתית יש לבצע על-מנת לשמור על תקינות המוצר. בתהליך הניתוח מתייחסים להיבטים טכניים, כלכליים, בטיחותיים ולוגיסטיים. בסיום התהליך נקבע אילו פעילויות אחזקה מונעת/תקופתית יבוצעו, באיזה אופן ועל-ידי מי (באיזה דרג אחזקה).
Maintainability Analysis - ניתווח תחזוקתיות ואחזקתיות מתבצע בדרך כלל בשלבים הראשונים של פרוייקט פיתוח, ומטרתו לוודא שתכן המוצר מספק רמת אחזקתיות התואמת לדרישות ולאופי השימוש במוצר. ניתוח אחזקתיות כולל ניתוח מעמיק של מבנה המערכת ואופן הביצוע האפשרי של פעולות האחזקה השונות, הכלים והציוד שיידרשו לביצוע פעולות אלה, והערכת זמני התיקון (חישוב MTTR, חישוב MCT). פעילות זו מלווה את תכן המערכת מהשלבים הראשונים ומבטיחה שהמוצר יהיה ידידותי למשתמש ובעיקר לאנשי האחזקה.
ניתן לבצע פעילות זו גם על מערכות קיימות כחלק מתהליך השיפור.
Spares Optimization - אופטימיזציית מלאי החלפים היא פעילות בעלת השפעה משמעותית על מחיר המוצר וזמינותו. כמות חלקי החילוף שיש לספק עם המערכת צריכה לאפשר למשתמש לשמור על רמת זמינות גבוהה של המוצר. אספקת כמות נמוכה מדי תגרום למלאי חסר ותפגע בזמינות המערכת, ואספקת מלאי גדול מדי תייקר את העסקה ללא צורך. בתהליך אופטימיזציית מלאי החלפים מחשבים את הכמות המתאימה שיש לספק מכל סוג של חלק חילוף. החישובים נעשים באמצעות תוכנות סטטיסטיות המוזנות בנתונים שונים, כגון: קצב התקלות הצפוי, פרופיל השימוש, הזמינות הנדרשת, מדיניות התחזוקה, ועוד.
באקסילוג מגוון תוכנות ומודלים לביצוע אופטימיזציית חלפים המבטיח התאמה מיטבית לצרכים של הפרוייקט.
Life Cycle Cost Analysis - LCC - חישוב עלות מחזור חיים של מוצר הינו כלי מרכזי לבחינת חלופות בעת רכישת מערכות חדשות. במרבית המכרזים המתפרסמים בשנים האחרונות ישנה דרישה להגשת ניתוח LCC כחלק מהצעת המחיר.
ביצוע נכון של חישוב LCC הינו תהליך מורכב הדורש נסיון רב ובניית מודל מתאים לכל עסקה. לאחר שנים של נסיון בביצוע ניתוחי LCC, למדנו באקסילוג להתאים את המודלים לפרוייקטים השונים ולדרישות הלקוחות השונים בעולם, ובכך להימנע מהצגת עלויות מחזור חיים מוגזמות ולשפר את סיכויי הזכייה במכרז.
בנוסף, אקסילוג מבצעת LSA מלא, ניתוחי זמינות (Availability), כתיבת פרקי ILS בהצעות מחיר, הכנת נתוני קטלוג (Codification, Data Files), איפיון של ציוד בדיקה וציוד תמיכה (Support and Test Equipment), ועוד.
כל הפעילויות מבוצעות על-פי התקנים הבינלאומיים המובילים:
תקנים של ארה"ב, כגון - MIL-STD-1388, MIL-HDBK-502, MIL-HDBK-470, MIL-HDBK-472
תקנים אירופים - STANAG ו-AECMA
תקנים בריטיים - DEFSTAN
תקנים אוסטרליים - DEF-AUST
הדרכה והטמעת מערכות
אקסילוג מפתחת תוכניות הדרכה, חומרי הדרכה ומבצעת הדרכות ותהליכי הטמעה של מערכות חדשות.
פיתוח וביצוע ההדרכה מבוצע על-ידי מדריכים/ות מנוסים אשר צברו ידע ונסיון רב בהדרכת מפעילים וצוותים טכניים של מערכות ימיות, יבשתיות ואוויריות ברחבי העולם.
- פיתוח קורסים ומסלולי הכשרה
- הכנת ערכות הדרכה לפי תקנים ישראליים ובינלאומיים
- אירגון קורסים וביצוע הדרכות
הקמה ושיפור מערכי תמיכה ושירות טכני
אקסילוג מספקת ייעוץ לגופים טכנולוגיים בהקמה ושיפור של מערך השירות והתמיכה הטכנית. הייעוץ ניתן על-ידי מהנדסי ILS מנוסים אשר הקימו וניהלו מערכי תמיכה ושרות טכני בחברות שונות. הפעילות כוללת:
- הגדרת תהליכים ונהלים
- איפיון וסיוע בבחירת מערכות ניהול ממוחשבות
- ייעוץ בהכנת חוזי אחריות, תחזוקה ושירות
- מיון והדרכה של אנשי התמיכה ומנהלי השרות